Henriette Høyer til BEST I TEKST 2017

Under årets Best i Tekst-konferanse vil det stå gode og erfarne forelesere på rekke og rad, klare for å gi deg en god dose faglig påfyll om alt som rører seg innen tekster på nett.


— Innholdsforvaltning og innholdsanalyse er kanskje ikke sexy, men det er noe av det viktigste du har for å nå bedriftens mål og løse kundens oppgaver, hevder Henriette Høyer, senior strategi- og digitalrådgiver i Bouvet.  hh_

Høyer har tidligere vært leder for forvaltning og nyutvikling av kommunikasjon og salg i digitale og sosiale kanaler for NSB og Telenor Bedrift. Hun har utviklet kommunikasjonsstrategi for kanaler som web, intranett, apper og sosiale medier, i tillegg har hun hatt operativt ansvar for produksjon og forvaltning av innhold, digital synlighet med søkemotoroptimalisering, analyse og rapportering.

Foredrag om innholdsforvaltning i praksis
… Og det er akkurat innhold Høyer skal snakke om under årets konferanse. Hun mener at det skal være overkommelig for innholdsprodusenten å ha kontroll på innholdet, og for kunden som skal finne svar uten å måtte jobbe seg gjennom en jungel av innhold som omhandler det samme.
— Innhold er det viktigste du har, og det må du forvalte, påpeker Høyer. Det er lett å la seg forhøre av buzzord som Content Marketing, og lage nytt innhold i stedet for å jobbe med det gamle, fortsetter hun.

Høyer har jobbet i mange år med digital kommunikasjon og dialog på tvers av kanaler. Hun er svært opptatt av brukersentrering, digital synlighet, godt språk, måloppnåelse og effekt. Og hun er opptatt av innhold som premiss for konsept og design.
— Jeg ser brukernes behov og syr de sammen med kommunikasjonsbehovene til avsender, forklarer hun.

Vi spurte Henriette hva hun gleder seg mest til ved årets Best i Tekst-konferanse, og hun svarte:
— En hel dag viet til noe av det viktigste i verden, nemlig god tekst – hva kan være bedre?

LYST TIL Å LÆRE GODE TIPS OG TRIKS OM INNHOLD I PRAKSIS? SJEKK UT PROGRAM OG PÅMELDING.