CHRISTINE CALVERT
Christine er kursutvikler og foredragsholder med et stort lærerhjerte og masse kjærlighet til god tekst.
Skriving og innholdsutvikling har vært hennes geskjeft i 30 år – tidligere som tekstforfatter i Power reklamebyrå, global webredaktør i DNV GL og «tekstevangelist» i BEKK. Hun driver firmaet Tekstdoktor og foreleser i digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Christine har skrevet bøkene «Skriv så det selger» og «Skriv for nettet – kort og godt», begge på Universitetsforlaget.
Knut har juryens lengste fartstid i kommunikasjonsbransjen.
Han er daglig leder i Grønli Gruppen, Strateg i Referral Institute Oslo og Senior Director Consultant i BNI, med bedriftskommunikasjon og markedsføring som sin spesialitet.
Knut er lidenskapelig opptatt av tekster og budskapsformidling som er skapt på mottakernes premisser og som på den måten øker tilliten til avsenderen og hjelper til bedre salg.
NINA FURU
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003.
Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.
Juryen har som erklært målsetning ikke å kritisere dårlige tekster. Dette er ikke en offentlig galge. Det er de glimrende tekstene som skal hausses opp og fremsnakkes.