Innholdsstrategi – hvorfor og hvordan?

Vi vil ha mer innhold! Helst nå.

Mange bedrifter ser i dag et økt behov for å produsere innhold i egne digitale flater, enten det er for å markedsføre, inspirere eller motivere målgruppen til å utføre en ønsket handling. Kompetansen man sitter med på huset, avgjør ofte hvilke oppgaver som løses internt og hvilke oppgaver som løses eksternt. Forventningene til mengde og kvalitet på innholdet påvirkes således av hvilke ressurser man har tilgjengelig.

Hvordan kan du og din bedrift møte utfordringene med å publisere nok og riktig innhold, til riktig tid, i en ellers hektisk hverdag?

Skal du jobbe effektivt med innhold, må du ha et tydelig mål for hvordan og hvorfor du skal drive innholdsproduksjon. Videre må innholdsstrategien din være forankret i bedriftens overordnede mediestrategi.

Vil du lære mer om hvordan du kan lage en god innholdsstrategi og bygge din bedrifts digitale mediehus? Dette skal Nina Furu snakke om på Best i Tekst-konferansen. Meld deg på her!