Under årets Best i Tekst-konferanse vil det stå gode og erfarne forelesere på rekke og rad, klare for å gi deg en god dose faglig påfyll av alt som rører seg innen tekster på nett.
I år er vi så heldige som har fått med oss kommunikasjonsansvarlig i markedsavdelingen hos Storebrand, nemlig Ingeborg F. Skaug for å snakke hos oss. Hun jobber med innholdsmarkedsføring, samtidig som at hun har hatt ansvar for et klarspråkprosjekt Storebrand startet i 2014.
Skaug forteller at i løpet av hennes mange år i finansbransjen, har hun vært med på å sende ut flaut mye ”totalt uforståelig” kundekommunikasjon. Derfor har Storebrand nå kommet et godt stykke på vei for å få gjort noe med denne utfordringen, og det er det hun skal snakke om i sitt foredrag.
Under konferansen ønsker hun nemlig å formidle hvordan Storebrand jevnlig og strukturert jobber for å få på plass klar og forståelig kundekommunikasjon i brev og på nett, samt hvor viktig dette er for relasjonen mellom dem og kunden.
— Jeg vil fortelle om suksesskriteriene vi mener må oppfylles når store bedrifter skal gjennomføre klarspråkprosjekter, forteller hun. Og jeg håper at jeg under dette foredraget kan motivere andre til å sette i gang tilsvarende tiltak der de jobber.
Vi synes dette høres ut som en svært spennende historie, og gleder oss til å høre mer!
VIL DU HØRE MER OM ”UT AV SPRÅKTÅKA-SATSNINGEN” TIL STOREBRAND? SJEKK UT PROGRAM OG PÅMELDING.